Nyheder - Vinterbader

Sæsonen er lige gået i gang, og vi er kommet godt fra start, saunaen er støvet af og har fået en gang maling, og vi håber på endnu flere brugere end sidste år.

Kontingentbetalingen er ændret i forhold til sidste år, man skal nu

gå til forsiden af Roklubbens hjemmeside og trykke på knappen

til højre, markeret med grønt, der møder du et betalingsvindue

hvor du identificerer dig med dit mobilnummer, hvis du er

oprettet går du derefter direkte til betaling, hvis du er ny, skal du

lige oprette en profil inden betaling.

Udvalgsmedlemmer for sæsonen 2023/24 er:

Tom Gammelmark         21263180              Gurli Astrup                    22271521

Heidi Ritterbusch           27882214              Charlotte Jørgensen      40459382

Jeanette Kristensen      26795485               Tina Thorup                    60753757

Vi har haft en kanon start med mange nye medlemmer. Med så mange brugere, kan der altid opstå lidt uenighed og usikkerhed om ”takt & tone ” mv.  I november mødtes vi i Saunaudvalget og konklusionen er, at vi er kommet rigtig godt fra start. Søndag aften med saunagus har stor tilslutning og alle andre dage fungerer regelsættet stort set som det skal.

Læs her vores Velkomstbrev og Regelsæt for anvendelse af saunaen.

Vi fejrer årets (næst)korteste dag med Glögg og æbleskiver tirsdag d. 20. december kl. 20:00. Desværre er månen ikke fremme, men vi tænder fakler fra sauna til badebroen. Tilmelding sker via facebookgruppen Hadsund Vikingelaug, hvor begivenheden er oprettet. Alternativt kan man tilmelde sig til en af udvalgsmedlemmerne:

Fabienne Panero 61 82 30 98
Annette Tindborg 22 17 50 05
Charlotte Jørgensen 40 45 93 82
Tina Thorup 60 75 37 57
Gurli Astrup 22 27 15 21

I vintersæsonen fra den 6. november til den 1. april trænes der i klubben efter nedenstående skema, hvis man er medlem af Hadsund Roklub.

HUSK - Vinterbadning kræver særskilt kontingent for ikke medlemmer og vintermedlemmer.

Download oversigten her som pdf.

og vandet giver stadig et koldt gys inden den varme sauna giver varmen igen. Mange aktive deltagere er skønt og alle skal have chancen for den bedste oplevelse. Derfor er der udarbejdet både badstueregler og husorden. Læs dem og hjælp med til at alle går glad i den kolde fjord og nyder samværet i saunaen efterfølgende. Når du er indmeldt i roklubben med adgang til saunaen kan du også blive en del af gruppen Hadsund Vikingelaug på Facebook. Der deles alle de daglige nyheder.

2022-01-01 Hadsund Roklub Badstuereglement

2022-01-01 Husorden

Vel mødt!

/admin

Du er meget velkommen som vinterbader i Hadsund Roklub. Den flotte sauna varmes næsten op hver dag og her kan du få varmen efter en kold dukkert - endda med fjordens smukkeste udsigt.

Læs om tilmelding i vores brochure og her på hjemmesiden. Med et vinterbader medlemsskab er der sauna ad libitum hele sæsonen, så kom frisk.

/admin

Flere er smugstartet vinterbadersæsonen. Hadsund Vikingelaug er den gruppe vinterbadere, der hører til i Hadsund Roklub. De har udarbejdet en brochure om vinterbadningen i klubben. Folderen er tilgængelig i roklubben men også vedlagt i pdf-format. For at deltage i som vinterbader kræver det enten fuldt medlemsskab af Hadsund Roklub eller det særlige vinterbadermedlemskab. Læs i brochuren og se mere på hjemmesiden under 'Bliv medlem'.

Brochure Hadsund Vikingelaug

/admin

Til alle medlemmer af Hadsund Roklub.

I løbet af dagen (tirsdag d. 15./12:) er den tidligere delvise nedlukning af landet blevet udrullet til at gælde alle kommuner i landet.

Smittettallet er kraftig stigende og vi skal alle passe godt på hinanden.

For alle medlemmer i Hadsund Roklub kommer det til at betyde at alle - ALLE - indendørs aktiviteter i Hadsund Roklub må lukke fra og med onsdag den 16. / 12. klokken 16.00 frem til vi modtager besked om lempelser af restriktionerne.

Det betyder at Saunaen er lukket, Yoga er lukket, Fit & Frisk er lukket, Adgang til gymnastikhallen samt motionslokalet er lukket. Generelt er der lukket for al adgang til klublokalerne. Adgang til svømmehallen er ligeledes suspenderet.

Eneste aktivitet, der stadig er mulig, er herefter vinterroning for de medlemmer, der har erhvervet vinterroningstilladelse. Ønsker man at ro på fjorden går en person ind i for at åbne bådhallen, så den ønskede båd kan tages ud. Deltagere møder omklædt. Al vinterroning skal ske i overensstemmelse med klubbens vinterroningsreglement.

Ikke den mest opløftende meddelelse at skulle udsende, men vi må som idrætsforening selvfølgelig rette ind efter de af myndighederne udstedte anbefalinger og restriktioner.

I håbet om at alle kommer vel gennem denne vanskelige tid og trods alt får en dejlig jul og efterfølgende Nytår.

Anders Toft Christiansen

Faste åbningstider JUL / NYTÅR ER :

24/12 vil sauna være varm 09.00
31/12 vil sauna være varm 09.00
Derudover er man meget velkommen til selv at tænde op , alt I har lyst til 🙂

/Torben Jensen

Vi er en gruppe vinterbadere i Hadsund, som holder til i Hadsund Roklub. Vi får varmen i den splinternye saunahytte og kan få det kolde gys i fjorden tæt derpå. Vi er underlagt og overholder selvfølgelig coronarestriktionerne, så det vil være en god idé at tage kontakt eller kigge forbi, før du forventer at deltage. Du skal være medlem for at deltage. Yderligere information under menuen 'Bliv medlem' eller ved at kontakte Birthe Pedersen på mail: kontingent@hadsundroklub.dk .

Saunaen er altid tændt og hytten er opvarmet:

Tirsdag og torsdag: 16.30 - 20.30

Fredag: Fra kl. 14.00

Lørdag og søndag: Fra kl. 07.00

Vi glæder os til at se endnu flere vinterbadere i klubben.

Torben Jensen og Annette Tindborg