Instruktion

Outrigger:

Nye ungdomsroere møder op i klubben på de almindelige træningstider mandag til torsdag. Her vil trænerne instruere i brugen af roklubbens både og den daglige vedligeholdelse af det dyre materiel. Nye roere introduceres først til pontonbådene og derefter til outriggere. Der er følgebåde på vandet med trænere, der både følger de første åretag og står for den videre tekniske træning på vandet.

Inrigger:

Nye voksne roere modtages på mandage og torsdage fra klokken 18.15, hvor man møder omklædt. Her står veluddannede instruktører klar til at tage imod og give de fremmødte en generel orientering om klubben og efterfølgende tage disse med på vandet i egnet materiel.

Kajak:

Klubbens kajakinstruktører afholder ved hver sæsonstart et introduktionsforløb, hvor nye roere med ønske om at lære at ro kajak kan tilmelde sig. Instruktionsforløbet gennemføres over 12 gange på fastlagte ugentlige hverdagsaftener. Når forløbet er gennemført, er man i stand til at færdes trygt på fjorden i godt vejr, og man må frit ro i det, der omtales 'dagligt rofarvand'.
Instruktionsforløbet, annonceres forud på klubbens hjemmeside og i dagspressen.

Et instruktionshold har plads til 12 nye roere. Er der ekstra stor interesse et år, kan der evt. oprettes endnu et hold.

Deltagelse i instruktion forudsætter, at man er meldt ind i klubben. Deltagelse i alle former for roning forudsætter, at man kan svømme 300 m eller 600 m (kajak). Instruktionen er gratis.