Regler

I Hadsund Roklub er et af fokuspunkterne sikkerhed på vand såvel som på land. Dette mål udvikler vi hele tiden på.
Der kan altid ske et uheld, og når mange mennesker er sammen om mange forskellige aktiviteter er det trygt at vide, at førstehjælpen er klar, hvis uheldet er ude.

Hvert år i vinterhalvåret tilbyder vi et til to gratis førstehjælpskurser til vores medlemmer. Vi opfordrer alle til at deltage og gerne gentage kurset hvert andet år.
Vi har også en god håndfuld medlemmer, der har taget et udvidet førstehjælpskursus målrettet mod søsport.
Ved indgangsdøren til klubhuset hænger en hjertestarter i et varmeskab, og i førstehjælpskurset er altid inkluderet undervisning i brug af hjertestarter.

Når unge roere er ude i outriggere, vil der altid være en eller flere motordrevne følgebåde med ude med erfarne førere. Så er uheldet ude er hjælpen altid på plads.
Følgebådsførere er almindeligvis nogle af klubbens mange ungdomstrænere.

Læs mere om sikkerhed i Hadsund Roklubs vedtægter og reglementer.