Hadsund Roklub
DFfR   DKF   R

Sikkerhed

Alle aktiviteterne i Hadsund Roklub er underlagt sikkerhedsreglementer. Under menupunktet 'Om os' findes vedtægt og reglementer. I reglementer står også alt vedrørende roning i inrigger, outrigger og kajak.

Vigtige regler:

Vi bevæger os på vandet, og derfor er der megen sikkerhed i forbindelse med roning. Roområdet omkring Hadsund Roklub er beskyttet mod vestenvinden og forefindes meget tæt på land. For at blive roer skal man mindst kunne svømme 300 meter, mens man skal kunne svømme 600 meter for at få godkendelse til at ro kajak. Disse regler er bestemt af Dansk Kano- og Kajakforbund, som vi er medlem af. Der aflægges svømmeprøve hvert år.

Man skal være fyldt 10 år for at blive medlem af Hadsund Roklub.

Læs også: Søsportens Sikkerhedsråds folder Værd at vide om kulde og beklædning

P-roere:

Du skal være mobil.
Træning til svømmeprøven kan ske hver lørdag eftermiddag kl. 13.00, i vinterhalvåret, hvor klubben disponerer over svømmehallen. P-roerne kan tilbyde dig hjælp til svømningen efter aftale.
Der vil også blive lejlighed til at øve sig i at iføre sig en redningsvest i vandet.
Der er redningsveste til rådighed for alle.
I forbindelse med instruktion af nye roere, gennemgås brugen af de typer af redningsveste som klubben råder over.
Der afholdes årlige genopfriskningskurser i hjerte-lungeredning.

Kajak:

Først når kajakinstruktionen er bestået og roeren er blevet frigivet, må man ro på egen hånd.

Når man er frigivet, giver det tilladelse til at ro i et nærmere bestemt område, som er tilstrækkeligt stort til, at man kan få nogle meget dejlige og lange ture.

I kajakafdelingen ror vi om sommeren med svømmevest, og de der opnår vinterroningstilladelse ror med redningsvest om vinteren.

Hadsund Roklub - Thygeslundvej 9 - 9560 Hadsund

Nordjysk Webdesign ApS